8/14
Powered by Foleon

Create the content your audience craves.

Find out more
  • Pages
  • Editions
01 Cover
02 Inhoud
03 H1 - Inleiding
04 H2 - Professionele podiumkunsten
05 H3 - Waardevolle samenwerkingen
06 H4 - Festivals, evenementen en specials
07 H5 - Educatie en contextprogrammering
08 H6 - Publieksservice en horeca
09 H7 - Culturele en commerciële verhuur
10 H8 - Marketing
11 H9 - Personele organisatie en bedrijfsvoering
12 H10 - Prestaties en financiën
13 H11 - Voorbereidende werkzaamheden voor 2022
14 Colofon

Publieksservice en horeca

Toegankelijkheid en inclusie

Naar aanleiding van de resultaten van de Toegankelijkheidsscan door de Nationale Vereniging de Zonnebloem in april 2020 heeft een afvaardiging van de afdeling Publieksservice een workshop Gastvrijheid en Toegankelijkheid gevolgd. We gingen in gesprek met een ervaringsdeskundige en ervaarden hoe is het om je met een beperking door Theater De Vest te begeven. De workshop heeft het team inspiratie gegeven om dit traject nog verder uit te voeren en onder de aandacht te brengen. In dit kader was de voorstelling ‘Charlie and the Chocolate Factory’ in november extra geschikt gemaakt voor bezoekers met een visuele beperking. Hiervoor is samengewerkt met Stichting Komt het Zien! Voorafgaand aan de voorstelling was er een introductie om kennis te maken met het decor, de kostuums en de cast. Tijdens de show zorgde een blindentolk voor live audiodescriptie, door visueel beperkten speciaal te horen via een draadloze koptelefoon. Deze service werd zeer gewaardeerd en zal ook bij andere voorstellingen aangeboden gaan worden.

Dienstverleningsconcept en team

In september 2021 zijn we gestart met een nieuwe dienstverleningsconcept, welke in maart 2022 is geëvalueerd. Daaruit bleek dat het ontbreken van een receptiefunctie overdag om diverse redenen als niet geslaagd werd beschouwd. Vanaf september 2022 is de receptie dan ook weer dagelijks bezet. Sinds de heropening in februari is de blik weer letterlijk en figuurlijk gericht op de bezoekers en niet meer op coronaprocedures. De gastvrouwen en gastheer hebben de samenwerking met de collega’s van de horeca geïntensiveerd en er wordt onverminderd hard aan de excellente service en de klantreis zonder einde gewerkt. Bij de vrijwilligers in de Grote Kerk is de uitloop tijdens de coronacrisis aanzienlijk geweest. Gelukkig hebben we ook nieuwe vrijwilligers mogen begroeten. Hun inzet en betrokkenheid rondom de zomeropenstelling en activiteiten is groot.

Kaartverkoopsysteem

Vanaf juni 2021 werken we met het kaartverkoopsysteem Tixly (voorheen Tix). Een systeem dat goed aansluit bij de ambities van het dienstverleningsconcept. In 2022 is gewerkt aan het implementeren en eigen maken van de functionaliteiten die Tixly biedt en het inrichten van het systeem passend bij onze procedures en service. Ook is een koppeling met het boekhoudprogramma Visma tot stand gekomen: een grote efficiëntieslag.

Horeca

Met uitzondering van de eerste twee maanden van 2022, waarin nog coronamaatregelen golden, heeft Grand Café Klunder weer een stabiel en ‘normaal’ jaar met goede bezetting achter de rug. Ook tijdens de zomerperiode, normaal een rustigere tijd, was het druk en werd het terras goed gevonden door het fantastische zomerweer in combinatie met evenementen als Zomer op het Plein en de Wandelvierdaagse. Daarnaast verliep de samenwerking met Henry’s Cultuurcatering erg goed bij de veelvoud aan bijeenkomsten en events in de Grote Kerk Alkmaar.

Educatie en contextprogrammering

Vorige pagina

Culturele, maatschappelijke en commerciële verhuur

Volgende pagina