Educatie en contextprogrammering

Door de annulering van alle voorstellingen in de eerste helft van het jaar, hebben we scholen niet kunnen bieden wat we zo graag zouden willen. De scholen bleven gelukkig enthousiast en na de zomer hebben we een aantal mooie producties kunnen tonen.

Basisonderwijs

Voor de bovenbouw sprongen de titels Circus Charmes van René en Frank Groothof en Lampje van Maas theater en dans eruit. Van de onderbouw hebben we goede reacties ontvangen over de voorstelling De grote red je reet show van Maas theater en dans. De Verschrikkelijke Vondeling in de Grote Kerk is geannuleerd wegens een lockdown, maar we hebben een uitgebreid digitaal lespakket kunnen maken bij de videoregistratie. Deze is kort na de kerstvakantie naar alle scholen verstuurd met een podcast en lessuggestie.

Voortgezet onderwijs

Een bijzondere productie was Sweet Sixteen van De Toneel­makerij. Deze voorstelling speelt zich af in een klaslokaal op school en gaat over twee zussen waarvan de oudste zelfmoord heeft gepleegd. Het is een intieme voorstelling op de huid van de leerlingen van het voortgezet onderwijs. Voor de voorstelling Perry van de Tafel van Vijf zijn we een fijne samenwerking aangegaan met het Rijksmuseum. Dit leverde een combinatie op van expo- en danstheater over zelfexpressie.

Festivals, evenementen en specials

Publieksservice en horeca