Inleiding

Het jaar 2020 gaat de boeken in als het tot nu toe meest bijzondere jaar dat de Stichting Theater De Vest en Grote Sint Laurenskerk mocht beleven. Waar we normaal rapporteren over de bijzondere belevenissen van onze bezoekers, moet het nu gaan over verplaatsingen en afgelastingen.

Door de coronapandemie waren onze gebouwen vanaf half maart maar beperkt toegankelijk. Met pijn in het hart, moesten we constateren dat veel van het moois dat in de planning stond niet door kon gaan, of anders ingevuld moest worden. Waar het kon doorgaan, moest het met afstand; iets dat slecht rijmt voor theatermakers en -liefhebbers, die elkaar juist van dichtbij willen meemaken. Ondanks alle beperkingen, bleef ons uitgangspunt om - waar dat kon - kunst en cultuur naar de stad te halen. Vaak voor maar weinig bezoekers, maar altijd waardevol en betekenisvol. Het is tenslotte onze missie het leven van alle inwoners van de regio Alkmaar te verrijken en mooier te maken door het bieden van kunst, cultuur en beleving. In dit jaarverslag leest u over wat wel doorging in 2020 en hoe dat verliep. We wensen u veel leesplezier.